Kdybys četl týčrz for ynerdži jurop, tak to víš (strana 5):
Způsob dopravy kWh/os./km Kg CO2/os./km
Jízdní kolo 0,02 0
Vlak 0,28 0,06
Autobus 0,31 0,07
Auto 0,50 0,11
Letadlo 0,75 0,22
Loď 2,36 0,50
Já teda tenhle matroš taky nečtu, ale bylo to zmíněno ve filmu auto*mat (ano, viděl jsem to, a nebylo to zas tak hrozné).
smrad (velké vozy bývají vesměs naftové)
No právě, auta jsou vesměs benzínová a relativně nová. Ale ty přesluhující Karosy, které tady taky jezdí, za sebou na rozdíl od aut nechávají viditelnou dýmovou stopu.
* kdo se někdy v Praze pohyboval (tramvají) v Praze mezi Národním divadlem a Malostranskou, musel automobilisty proklít
Já mám zkušenosti z úseku Mánes - Náměstí Jana Palacha* a proklel bych (v tomto pořadí):
turisty přecházející u Karlova mostu přes silnici v kontinuálním proudu (v jejich domovině asi neznají semafory pro chodce)
auta
tramvaje
Řekl bych, že každý, kdo používá v centru Prahy nějaký způsob dopravy, si myslí, že ho ti ostatní zdržují. Cyklisté nadávají na turisty a auta, automobilisté nadávají na turisty, cyklisty a tramvaje, ty proklínáš automobilisty a já si přeju, aby konečně někdo vymyslel, jak vést cyklostezku v inkriminovaném úseku mimo tento podivný mix provozu (ale zase je tam celkem bezpečno, když se jede maximálně 10 km/h, tak nehrozí žádné tragické bouračky :-)).
Správce české národní domény CZ.NIC zneužil svého postavení a zablokoval několik „dezinformačních“ webů. Jedná se o nebezpečný precedent. Správce domény tu není od toho, aby určoval, jaké názory jsou správné nebo jaké zprávy jsou pravdivé. Mylné, zavádějící či úmyslně lživé informace se na internetu vyskytují odjakživa. Je na každém dospělém jedinci, aby vyhodnotil důvěryhodnost zdroje a informace a udělal si vlastní názor.
Omezovat či řídit přísun informací mohou rodiče svým dětem, ale nikoli stát nebo organizace typu CZ.NIC plnoletým občanům.
Nově oznámená verze Relačních rour v0.18 přináší řadu změn – podporu mnoha nových formátů, protokolů a transformací (ASN.1, INI, MIME, YAML, JSON, CBOR, HTML, QR, X11, XPath, XMLTable…). Nová je i podpora datových typů v CSV.
Článek Předpověď počasí v terminálu & Relační roury na jednoduchém příkladu ukazuje, jak si načíst strukturovaná data v XML, udělat nad nimi pár transformací a zobrazit si je včetně sloupcového grafu v textovém terminálu. Článek se dále věnuje některým myšlenkám, které jsou za projektem Relational pipes (složitost M×N×O vs.
Richard Stallman, zakladatel projektu GNU a FSF se vrací do vedení Nadace pro svobodný software (FSF). Udádí to v krátkém videu. Oficiální oznámení se připravuje. Jeho návratu se věnují i články na techrights.org a itsfoss.com.
Na serveru Techrights.org vyšel článek The GNU Project is Bleeding Into Microsoft, který upozorňuje na podezřele se množící případy projektů, které jsou přesměrované z webových stránek GNU na GitHub (proprietární software a služba provozovaná Microsoftem). Článek poukazuje i na to, že k řadě přesměrování došlo po tom, co byl Richard Stallman (zakladatel hnutí GNU a nadace FSF) „vyhnán“ z vedení FSF (resp. odstoupil po agresivní štvavé kampani vedené proti jeho osobě v září 2019). Zdrojové kódy z GitHubu si lze sice (zatím) stahovat (git clone) i bez registrace a přihlášení, ale pokud se někdo chce aktivně zapojit do projektu a např. hlásit chyby nebo posílat tzv. pull requesty (patche), je k tomu nutné mít účet u této proprietární centralizované služby, což znamená uzavřít smlouvu s GitHubem. Tomuto problému se věnuje i Sane software manifesto, dle kterého přispívání do svobodného a příčetného softwaru nesmí být podmíněno uzavíráním takových smluv (ani registrací u nějaké konkrétní třetí strany ani podepsáním politického či náboženského prohlášení).
Po dvou letech od posledního pokusu vyšel nový návrh zákona o vojenském zpravodajství a ochraně kyberprostoru. Vybíráme: Vyžaduje-li to veřejný zájem na zajišťování obrany státu, lze na základě vyhodnocení jevů nasvědčujících o existenci útoku nebo hrozby ohrožující důležité zájmy státu v kybernetickém prostoru a v souvislosti s opatřeními přijatými k odstranění útoku nebo hrozby nebo omezení jejich důsledků připustit v nezbytně nutném rozsahu také zásahy do základních práv a svobod fyzických osob, je-li to nezbytné ke splnění povinností Vojenského zpravodajství při provádění činností,
Heptapod je svobodný software pro hostování zdrojových kódů (případně libovolných souborů) a správu projektů. Heptapod je odvozený z GitLabu a podporuje distribuovaný verzovací systém Mercurial.
Kdokoli si může provozovat vlastní instanci Heptapodu, a není tak závislý na žádném poskytovateli.
Richard Stallman, zakladatel hnutí svobodného softwaru, se dnes v e-mailové konferenci guix-devel vyjádřil, že svobodný software je apolitický resp. jedinou podporovanou politikou je politika svobodného softwaru. Reagoval na některé návrhy, že by se do svobodného softwaru měl zabudovat feminismus nebo jiný -ismus. Témata jako komunismus nebo sexuální orientace jsou „off-topic“. Je v pořádku mít politické názory, ale lidé by je měli vyjadřovat na svých osobních webových stránkách nebo jinde – zatímco v rámci FSF/GNU bychom se měli soustředit na náš společný cíl, kterým je svobodný software.
Právě vyšlo Sane software manifesto verze v0.8. Manifest se zabývá tím, jak psát příčetný software s ohledem na práva uživatelů, ochranu soukromí, svobodu, bezpečnost a dlouhodobou udržitelnost. Před vydáním verze v1.0 je ideální čas k zasílání komentářů a poznámek do e-mailové konference.
Re: Na osobu?
Kdybys četl týčrz for ynerdži jurop, tak to víš (strana 5):
Já teda tenhle matroš taky nečtu, ale bylo to zmíněno ve filmu auto*mat (ano, viděl jsem to, a nebylo to zas tak hrozné).
No právě, auta jsou vesměs benzínová a relativně nová. Ale ty přesluhující Karosy, které tady taky jezdí, za sebou na rozdíl od aut nechávají viditelnou dýmovou stopu.
Já mám zkušenosti z úseku Mánes - Náměstí Jana Palacha* a proklel bych (v tomto pořadí):
Řekl bych, že každý, kdo používá v centru Prahy nějaký způsob dopravy, si myslí, že ho ti ostatní zdržují. Cyklisté nadávají na turisty a auta, automobilisté nadávají na turisty, cyklisty a tramvaje, ty proklínáš automobilisty a já si přeju, aby konečně někdo vymyslel, jak vést cyklostezku v inkriminovaném úseku mimo tento podivný mix provozu (ale zase je tam celkem bezpečno, když se jede maximálně 10 km/h, tak nehrozí žádné tragické bouračky :-)).
* Loc: 50°4'38.902"N, 14°24'50.362"E; Loc: 50°5'21.885"N, 14°24'53.713"E