Kam za svobodou - Kam emigrovat?

Projekt KamEmigrovat.cz představuje některé země, které ještě zůstaly „svobodné“. Zatím se jedná zejména o malé státy - po Švýcarsku například o Singapur nebo Hong Kong.

Komentáře

Docela rad bych vedel, cim si

Docela rad bych vedel, cim si Island vyslouzil nezarazeni.

Třeba plánovanou cenzurou

Třeba plánovanou cenzurou internetu?
http://kinderporno.cz/d/node/940

Je možné, že prostě ještě

Je možné, že prostě ještě neměli čas popsat všechny země.

Taky je otázka, co tam dělá

Taky je otázka, co tam dělá Švýcarsko, kde například policie kontroluje navigace, jestli tam člověk náhodou nemá radarové POI.

Dal by se upravit firmware

Dal by se upravit firmware navigace aby ukazovala "zakazane" body jenom kdyz je vozidlo v pohybu? Potom by policajti byli nahrani, nebot mohou v principu kontrolovat obsah vozidla az po jeho zastaveni.

Seznam nepovolenych navigacnich bodu lze take udrzovat bez twitteru/facebooku, jen s pouzitim bezne php/mysql databaze, na serveru mimo EU a/nebo bez logovani IP adres prispevatelu. Pri propojeni antiradaru s mobilnim telefonem se daji zjistovat i automaticky. Jako lightweight anonymizacni sit by mohla jit pouzit napr. IRC/SILC, s nahodne zpozdenym zaslanim zpravy o detekci (pro znemozneni ztotozneni vozidla podle jeho pozice v danem momente podle napr. kamer nebo mytnych bran).

S nastupem laserovych radaru (lidaru) se situace jeste zjednodusuje, nebot neni treba naslouchat na nekolika mikrovlnnych pasmech (a vysilat vlastni parazitni emise z prijimace - coz se da pouzit v detektorech detektoru, ktere existuji - a existuji i detektory detektoru detektoru), ale staci pouzit beznou armadni elektrooptiku pouzivanou k detekci laserovych dalkomeru. (Viz napr. "The Infrared & Electro-Optical Systems Handbook", svazek 5, dohledatelny napr. pres eDonkey.)

Pro zkvalitneni dopravy se planuji ad-hoc site aut, kde si jejich pocitace budou vzajemne vymenovat informace. Nevidim duvod, proc by neslo v takovychto sitich vymenovat i informace o jinych typech prekazek.
http://en.wikipedia.org/wiki/VANET

A vubec, ze se porad snazej...

Jak funguje ta detekce

Jak funguje ta detekce Lidaru? Doufáš, že ti laserem nebo jeho rozptylem posvítí nejen na měřené místo kapoty, ale i do detektoru?

Co když úplně všude budou reflektory (jako jsou teď např. IR refloktory u kamer), které třeba nebudou měřit, ale budou signál Lidaru falšovat?

Dela se to tak ze se pouzije

Dela se to tak ze se pouzije fotodioda s pasmovou propusti, takze detekuje jenom pulzy s hodne rychlou nabeznou hranou.

Jako reflektor se pouziva SPZ auta, ktera je natrena retroreflexivni barvou se sklenenymi kulickami. (Takove ty ruzne spreje proti radarum jsou infrafiltry. Nevim jak dobre fungujou ale dalo by se to zmerit.) Detektor by tedy optimalne mel byt umisten nekde u SPZ.

Proti falsovanym signalum neni prima obrana (stejne jako proti falesnym signalum radaru). Jedna z moznych neprimych metod je fyzicka inspekce zdroje signalu. Aktivnim protiutokem by mohla byt automaticky navadena paintballova pistole, strilejici po takovych zdrojich kulicky a tim je oslepujicich.

A co radši laser, který spálí

A co radši laser, který spálí čočku kamery? :-)

Riziko pro nevinne

Riziko pro nevinne kolemjdouci. :( A cena zarizeni. Jinak by to nebyl spatny napad. :D

On je hlavně problém v tom,

On je hlavně problém v tom, že AFAIK nejdřív auto zaměří jen opticky („dalekohledem“) a teprve potom spustí samotný lidar. Takže v okamžiku, kdy je detekovatelný, už není čas na to nějak reagovat. Proto to bývá také v antiradarech řešené tak, že trvale generují rušivý signál a po detekci ho za nějaký čas (který dává řidiči možnost zpomalit) vypnou, aby se dalo měření provést. Tyhle antiradary jsou podle naší legislativy nelegální (pokuta do 10 000 Kč, u právnických osob a podnikatelů až 100 000 Kč).

S trochu vyssi citlivosti

S trochu vyssi citlivosti prijimace by mohlo jit monitorovat odrazy od vozidla jedouciho pred nami. To sice vyzaduje vice vozidel na silnici, ale ve spojitosti s automaticky aktualizovanou databazi radaru by to mohlo docela spolehlive fungovat.

Navrhuji experiment: fotodiodu s pasmovou propusti a infrafiltrem, pripojenou na sluchatka. Tim by sly takove radary "slyset" docela dobre jako sekvence pulzu nebo jiny charakteristicky zvuk. Dlouhodobe nahravani lze pak udelat do pocitace pres napr. Audacity, pro pozdejsi offline analyzu.

S trochu vyssi citlivosti

S trochu vyssi citlivosti prijimace by mohlo jit monitorovat odrazy od vozidla jedouciho pred nami. To sice vyzaduje vice vozidel na silnici, ale ve spojitosti s automaticky aktualizovanou databazi radaru by to mohlo docela spolehlive fungovat.

V takové situaci je nejlepší se za to vozidlo schovat a ať si pak měří, jak chtějí. Přináší to současně i výhodu využití "vzdušného pytle", kdy díky tomu oběma vozidlům klesne spotřeba. Nevýhodou je problematická možnost rychlé reakce ;-)

Navrhuji experiment: fotodiodu s pasmovou propusti a infrafiltrem, pripojenou na sluchatka. Tim by sly takove radary "slyset" docela dobre jako sekvence pulzu nebo jiny charakteristicky zvuk. Dlouhodobe nahravani lze pak udelat do pocitace pres napr. Audacity, pro pozdejsi offline analyzu.

Tady by šlo postupovat jako u vojenských pasivních systémů (např. Věra) - tedy využít fingerprinting. Jde sice o lidary a ne o radary, ale princip je stejný. V první fázi by to chtělo nasbírat co nejvíc dat (tj. poslat do terénu dostatek aut, hlavně na místa s častým používáním lidarů), pak to zpracovat a vytvořit databázi, samozřejmě dále zpřesňovanou. I tak tomu ale moc nevěřím, hlavně ve slunečné dny se to bude těžko chytat.

Fingerprinting je presne to

Fingerprinting je presne to co jsem mel na mysli! :)

I za slunecneho dne by to melo jit chytit. Lasery, co se na tohle pouzivaji, maji nekolik malo vlnovych delek, ktere pujdou filtrovat bandpass-filtry. Solarni pozadi v tehle uzkych carach bude docela nizke v porovnani s intenzitou laseroveho pulzu. Predpokladam, ze armadni systemy to take tak delaji.

Co se tyce rychle reakce pri jizde v tesnem zavesu, chtelo by to asi spojit dalkomer s brzdami, aby auto vedene zacalo brzdit v okamziku kdy zacne zpomalovat auto vedouci, bez zpozdeni daneho ridicem.

Predpokladam, ze armadni

Predpokladam, ze armadni systemy to take tak delaji.

Nevím o tom, že by se v armádě používaly detektory laserů. Co se týká detekce radarů, tak tam je filtrace obrovská věda, jde o nejsložitější část celého problému.

Co se tyce rychle reakce pri jizde v tesnem zavesu, chtelo by to asi spojit dalkomer s brzdami, aby auto vedene zacalo brzdit v okamziku kdy zacne zpomalovat auto vedouci, bez zpozdeni daneho ridicem.

Tohle už se celkem běžně používá, říká se tomu "adaptivní tempomat". Při jízdě v zácpě se řidič věnuje jen volantu, o zbytek se stará automatika, která udržuje vzdálenost od vozidla vpředu. Dává se to ale jen do aut vyšší třídy, např. BMW 7, Mercedes S a podobně. Ale taky je tam ta vzdálenost nastavena tak, že to k popisovanému účelu ve většině případů použít nejde.

Elektroopticke detektory na

Elektroopticke detektory na lasery se docela bezne pouzivaji. Takove ty male divne vezicky s podelnymi okenky do osmi nebo vice smeru co vypadaji jako zelena obracena piksla od jogurtu, co jsou treba na pandurech a jinych obrnencich, jsou presne tohle. Letos bude v Brne zase IDET, byva to tam k videni.

O te filtraci radarovych signalu bych docela rad neco vic vedel.

Mozna by ten adaptivni tempomat sel hacknout. Nebo udelat opensource verzi co by sla napojit i do levnejsich vozidel?

O te filtraci radarovych

O te filtraci radarovych signalu bych docela rad neco vic vedel.

Znám osobně lidi, kteří tomu velice dobře rozumějí (akorát nevím, jestli kontakty, které mám, ještě budou platné - jsem už víc než 4 roky mimo obor) ;-)

Mozna by ten adaptivni tempomat sel hacknout. Nebo udelat opensource verzi co by sla napojit i do levnejsich vozidel?

Jestli hacknout, to nevím. Ale udělat ho zgruntu nový, by nebylo těžké. Není to v podstatě nic víc než regulátor se dvěma akčními veličinami (ovládání plynu a brzdy). V kombinaci s manuální převodovkou to bude trochu horší, bude se muset přidat i spojka, řazení i tak zůstane na řidiči (pokud by se nemělo "robotizovat", což by vyžadovalo další akční prvky).

K dotazum proc tam neni to a

K dotazum proc tam neni to a to: ten server je ocividne zameren na "trzni svobodu", nikoliv na osobni svobodu, takze tam chybi par vpohode statu, a naopak tam par totalitnich je. Proste neoliberalisticka srackoidni propaganda, nic vic.

Já bych chtěl jak tržní, tak

Já bych chtěl jak tržní, tak osobní svobodu, tedy pravý dolní kvadrant.

Pravda, treba Singapur me

Pravda, treba Singapur me dost prekvapil, tam je totiz zakazany snad vsechno.
P.S. ty antispam otazky jsou dost dabelsky.