Černé skřínky v automobilech

Aktuálně píše o pozitivních vlivech pořizování záznamů z automobilů a že by to mohlo být povinné. Mimo jiné zmiňuje, že mnohé automobily již cosi jako černou skřínku mají.

Komentáře

Spíš mě překvapuje, že s tím

Spíš mě překvapuje, že s tím nepřišli dřív. Protože i kdyby to zachránilo jen jediný život, má to smysl ;-)

Nedoklep

Nedoklep v prvním slově.

Teď je otázka, co ta kamera

Teď je otázka, co ta kamera bude snímat. Vnější prostor bych (pokud to NEbude streamovat ven) ještě zkousnul, ale pokud by mi nějaká kamera mířila na obličej, tak to je pro mě naprosto nepřijatelné.

Tam bude několik kamer. Jedna

Tam bude několik kamer. Jedna vpředu, jedna vzadu a jedna zabírající vnitřek vozidla. To aby bylo vidět, zda řidič nedělá něco, co nemá. A takhle se bude tvářit řidič :-)

Tam bude několik kamer. Jedna

Tam bude několik kamer. Jedna vpředu, jedna vzadu a jedna zabírající vnitřek vozidla.

Atohle je něco potvrzeného nebo je to spekulace?

To je moje bujná fantazie :-)

To je moje bujná fantazie :-)

To je málo

Ještě si Luku zapomněl na pár zásadních věcí jako je záznam všech interních měřidel ve vozidle (rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, blinkry) a nejlépe ještě propojený s kamerovým systémem který bude automaticky rozpoznávat značky...

Nezapomněl, to jsem bral jako

Nezapomněl, to jsem bral jako samozřejmost, že to tam bude - stejně jako zvukový záznam z vnitřku vozu ;-)

Co se týká rozpoznávání značek, tak i to se připravuje, ale zatím to není příliš kvalitní. Takže asi se to bude kombinovat s databází, kde budou značky a další informace uloženy, přičemž se podle GPS bude určovat poloha a rychlostní limit se nastaví podle funkce vmax = min(vznačka, vdb). Pokud nebude k dispozici informace o nejvyšší povolené rychlosti, nastaví se (v souladu s programem Tempo 30) max. rychlost 30 km/h.

Ta GPS lokace rychlosti

Ta GPS lokace rychlosti docela funguje. Moje navigace (OviMaps) mi s oblibou říká krom instrukcí také "Překračujete povolenou rychlost" a to skutečně tam, kde ji překračuju...

Jenže to vyžaduje mít vždy

Jenže to vyžaduje mít vždy přesnou a aktuální databázi značek, což je docela utopie. Dneska ty mají databáze běžně zpoždění řadu měsíců za změnami trvalého značení. O přenosných značkách, které se přesouvají klidně i několikrát denně, nelze v tomto kontextu vůbec uvažovat. Nehledě na to, že GPS lokace není tak přesná, aby se dokázala vyrovnat například s různými rychlostmi v různých jízdních pruzích.